sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Are you ready?

Kahdenlaisia tyttöjä

Kouluvuosina suhtautumiseni tyttöihin oli jotenkin kaksijakoinen. Kun jälkeenpäin asiaa mietin, niin ilmeisesti jaoin tytöt niihin tyttöihin ja "niihin" tyttöihin. Edelliseen ryhmään kuuluivat tavallisen tai jopa ruman näköiset tytöt, joita kohtaan en voinut ajatella tuntevani mitään ihastumista. Asenteeni heitä kohtaan oli jotenkin kaverillinen – niin kuin siskoon tai äitiin. Tällaisten tyttöjen kanssa juttelin ja olin aivan luonteva.  


Sitten ne "toiset" tytöt. Ne olivat se ryhmä, jotka olivat kauniita ja joita kohtaan kiinnostukseni oli hieman toisenlaista. Näiden kanssa en uskaltanut puhua mitään. Ujostelin heitä. Koin, että jos menen sanomaan sanankin heille, se on kuin yrittäisin... aloittaa seurustelun tai ties mitä. Ja pelkäsin torjumista. Ja itse asiassa koin, että minua inhottiin. Koin että juuri nämä mielenkiintoiset tytöt inhosivat minua, eikä heistä tämän vuoksi kukaan oikeastaan koskaan puhunut minulle mitään.

Itse asiassa olin silloin ja olen pitkään sen jälkeenkin ollut niin varautunut kaikkia tyttöjä kohtaan, että pieninkin lähestyminen tytön taholta on tuntunut minusta melkein samalta kuin jos hän olisi suoraan ehdottanut, että aletaanko seurustella tms. Olen suurin piirtein rakastunut päätä pahkaa tällaiseen henkilöön - erityisesti jos hän on ollut näitä aiemmin mainitsemiani "toisia" tyttöjä. Tällä henkilöllä itsellään ei tietenkään ole ollut mitään edellä mainittuja ajatuksia, vaan hän on vain ehkä sattumalta sanonut minulle jotakin - kenties kysynyt jotain kouluasioihin liittyvää.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti